Bewonersparticipatie bij Maaslands Huis

Sociale huisvestingsmaatschappij Maaslands Huis verhuurt bijna 2000 woningen en appartementen in Maasmechelen, Lanaken en Lanklaar. De maatschappij wil een objectieve kijk krijgen op de mening van haar huurders over de kwaliteit van de huurwoning, haar dienstverlening en communicatie, en de woonomgeving.

RIMO Limburg begeleidt dit proces. Samen met Maaslands Huis en de sociale huurders zoeken we naar een werkwijze op maat waarmee de maatschappij bewonersparticipatie kan implementeren in haar dagdagelijkse werking.

Een bevraging van de sociale huurders is cruciaal is dit proces. Zo komen we tot ervaringsgebonden inzichten en kunnen we samen met Maaslands Huis en de huurders naar geschikte oplossingen zoeken voor knelpunten.

We ronden dit project in het najaar van 2016 af.

Activiteiten

  • Analyse en terugkoppeling van tevredenheidsonderzoek
    In 2013 bevroegen we 200 huurders. Dit jaar analyseren we de bevragingen en koppelen we de resultaten terug naar de huurders van Maaslands Huis.
     
  • Bewonersparticipatie
    Opstarten van bewonersparticipatie
     
  • Verbeteracties
    We formuleren verbeteracties voor de kwalitatieve werking van de sociale huisvestingsmaatschappij.